Nailheads

Hotrod kustoms dragracing
Aktuellt datum och tid: 19 dec 2018, 05:28

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 47 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Luddlitzer Rock-O-Matic
InläggPostat: 03 nov 2016, 10:14 
Användarvisningsbild

farbrorbozze skrev:
Underbart , men du jobbar säkert på alla projekt som vanligt medan vi andra har höstvila ;-)

"Höstvila" . . . :lol: :lol: . . Ja , det lät ju skönt , fast inte så roligt , men det e nog snart nån som tar tag i Vinterns "to do" & sedan delar med Sej här på forumet . . . :D . . Jag har dock för Mej att man vilar på "transporten" till o från . . . dvs E4:an ex te en bilträff . . . . lr i en flygplansstol te Thyland . om man nu vill dit . . . . :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Köpte för övrigt den microstereo som ska fylla en del av insidan . . . pruta som faaan på MM & det gick bra . . . :D . . . sen hitta Jag en hel hög vinylsinglar . . . Gissa va dom ska va te . . . ;)

-05 "Obzidian"

. . . Ol`n`kool Kustom sleds of Umea . . .

Bild

Svara med citat  
InläggPostat: 15 nov 2016, 20:17 
Användarvisningsbild

Då vare dags igen . . . . vart ju någe skräp kvar från avgaset , typ delar av nån böj . . . :P . . .& det tänkte Jag sku bli en blank & fin krona te Rock-O-Maticen . . . . :P

Bild

. . va lite tillpassande , men den vart rätt tight te slut . . . Kommer nog bli nåt "bullitliknande" i topphålet . . .

. . . . sen kommer Vi te ett litet kap från Nolia Nostalgimarknad . . . & ALLA ser väl va de är . . . ;)

Bild

. . . Helt rätt gissat . . . grillkrom från en Opel Rekord -55 . . . sitter tom 13 såna tänder i grillen , så nåra får Jag spara te nå annat . . . kanske . . :lol: Satte helt sonika upp dom i skruvstycket & räta ut dom en aning & inte vart de nå fel på följsamheten här inte . . . . :P

Bild

. . . . & allt tesammans kommer bli så fint när Rock-O-Maticen har fått färg på sej . . . :P :P blir ju som en paraduniform upptill . . . :lol: :lol: :lol: :lol:

Bild

. . . . . & när Vi lix pratar om färg , så har Jag bestämt Mej att den blir mörklila pearl med mörkblåa , slickande flames , förmodligen med svart stomme & så mkt krom Jag hittar . . . . :P . . . & kaaanske lite pin på väl valda ställen . . . ;)

Bild

. . . . . . . . . Saknar dock fortfarande lite belysning , men de e lite svårt att föreställa sej vad Jag behöver när Jag hittar på nya grejer hela tiden . . . . Tror dock den kommer göra sej rätt bra i Mitt uterum ändå . . . . ;)

-05 "Obzidian"

Bild

Svara med citat  
InläggPostat: 15 nov 2016, 23:03 

Blir skitbra det där,snygga flammor också,fick du till det på första försöket?

Svara med citat  
InläggPostat: 15 nov 2016, 23:10 
Användarvisningsbild

Hå å hej me Farbror Frej . . . . Hej alla barn nu äre barnprogram , se nu va Farbror Frej tar fram . . . . . .

Bild

. . . Va man me en soppslev kan göra . . . sätt den i kapen tuta & kör , så har Du gjort Dej ett avgasningsrör . . . . . :lol:

Bild

. . . Nja , int direkt ett avgasningsrör , men en otroligt fin vinylskive-hållare . . . . ;) Jag säger bara . . .Vicken tur att IKEA kom te stan . . . . :lol:

. . . . Ja , Nostalgimarknaden inte att förglömma , där Jag även hitta detta emblem från en Ford Zephyr . . . . ;) Lite klipp & svetsa , så gick den ju tom att sätta fast . . . . . Va den ska va te ?? . . . snart så . . . ;)

Bild

. . . sen mixtra Jag ihop nån hållare & lite distanser , för att hålla saker på plats . . . .

Bild

. . Det tar sej så sakteliga . . . nu kommer det att bli en 6-7 skivor på hög bakom "zephyrbadgen" med små distansbrickor emellan för att se så naturtrogen ut som det går . . .

Bild

. . . . & rakt framifrån med "krona" & lister på plats . . . Ska bli roligt att få gneta vidare me de här på luncherna i veckan . . . :P Där Jag nu även gjort en "pickup" som Jag polerat & tänkt gravera lite . . . . :P Lite överarbetat . . . njaaeeeee . . . det här e ju bara skiiiitskoj !! :P

Bild

-05 "Obzidian"

Bild

Svara med citat  
InläggPostat: 15 nov 2016, 23:14 
Användarvisningsbild

peter skrev:
Blir skitbra det där,snygga flammor också,fick du till det på första försöket?

Jag gillar ju långa slickande flammor & knuffa ba ikull den & skissa lite snabbt me tuschpenna innan hemgång . . . dock vill Jag nog ha dom lite tajjtare näre blir skarpt . . . :P

-05 "Obzidian"

Bild

Svara med citat  
InläggPostat: 16 nov 2016, 07:10 
Användarvisningsbild

:shock: Fan vad vackert :shock:

Svara med citat  
InläggPostat: 16 nov 2016, 11:16 

:o

´69 Chevrolet Camaro Sport Coupe, ZL-1 tribute

Håkans Motorsida
Min sida på Garaget.org

Svara med citat  
InläggPostat: 19 nov 2016, 16:28 
Användarvisningsbild

Så va då "zephyrbadgen" både polerad & graverad . . . gjorde även e fejkad "pickup" för att få en bättre helhet . . . . sen har Jag även "spacklat" (läs; Svetsat & slipat) upp alla ojämnheter vilket gick sagolikt bra . . . . saknar bara nåra borrhål innan lackering . . :P (Jo , en lite update till blire väl innan iofs , då nu även lite elektronik börjar hitta sina koordinater ). . . . ;) . . . & självklart blir även all musik kustomiserad . . . :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Bild

-05 "Obzidian"

Bild

Svara med citat  
InläggPostat: 19 nov 2016, 17:27 
Användarvisningsbild

Så himla skönt me "barnfri" helg . . . Nu kräver dom ju inte så mkt , men man slipper ju passa mattider iaf . . . :lol: Masa upp på firman nåra timmar & pyssla lite . . . Numer är högtalarfästen gjorda & en te hylla för att kunna sätta CDn på & där kommer även all el att bli monterad , för belysning , musik & sånt man kan tänkas behöva . . . :P

Bild

. . . Jag funderade mkt på hur dom sku placeras , men tyckte de här vart en bra lösning för att inte störa lackerad yta så mkt . . Sagt & gjort . . . såga därefter ut hål för ena speakersen & hitta en himla fin sträckmetallbit för att få ett kompakt galler . . . den andra högtalarn kommer att spela "bakåt" , där det blir en laminerad lucka i laserad ek . . .

Bild

. . . . Sen på tomma ytor upptill , så tror Jag det blir en pinnad text för att fylla ut lite . . . :P . . . . Nu saknas bara 2 lite större hål för eldragning inne i rören . . . Dom fixar Jag temöra , så nu finns väl ingen mer utväg än en resa te pulvret . . . ;)

Bild

-05 "Obzidian"

Bild

Svara med citat  
InläggPostat: 19 nov 2016, 18:13 
Användarvisningsbild

Underbart hantverk, du är bara BÄST !

Svara med citat  
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 47 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]